Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSjuls, Guro Stensby
dc.contributor.authorThorvik, Elida Gjerde
dc.date.accessioned2023-07-11T17:21:46Z
dc.date.available2023-07-11T17:21:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:142540157:68697856
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3077843
dc.description.abstractEn syntese av 6.klasse læreres erfaring med TikTok som et læringsverktøy for engelsk presenteres her, og gir verdifull innsikt i emnet. Hovedmålet med denne studien var å samle informasjon om læreres oppfatninger og erfaringer med TikTok gjennom semi-strukturerte intervjuer. Ved å gjennomføre intervjuer hadde jeg som mål å fange opp lærernes oppfatninger og forstå deres tanker, observasjoner og bekymringer angående bruken av TikTok i språklæring. I tillegg til å utforske lærernes erfaringer, vurderer denne studien også relevante teorier knyttet til språklæring på digitale plattformer i teknologiens tidsalder. Ved å koble lærernes perspektiver med etablerte teorier, ønsket jeg å få en dypere forståelse av de potensielle effektene forbundet med å bruke TikTok som et språklæringsverktøy.
dc.description.abstractA synthesis of 6th grade teachers´ experience of TikTok as a learning tool for English is presented here, offering valuable insights into the topic. The primary objective of this study was to gather information about teachers´ perceptions and experiences with TikTok through semi-structured interviews. By conducting interviews, I aimed to capture the teachers´ perceptions and understand their thoughts, observations, and concerns regarding the use of TikTok in language learning. In addition to exploring the teachers´ experiences, this study also considers relevant theories related to language learning on digital platforms in the age of technology. By connecting the teachers´ perspectives with established theories, I wanted to gain a deeper understanding of the potential effects associated with using TikTok as a language learning tool.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleIs TikTok a New Way to Support Language Learning
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel