• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Is TikTok a New Way to Support Language Learning

Thorvik, Elida Gjerde
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:142540157:68697856.pdf (6.666Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3077843
Date
2023
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for språk og litteratur [2718]
Abstract
En syntese av 6.klasse læreres erfaring med TikTok som et læringsverktøy for engelsk presenteres her, og gir verdifull innsikt i emnet. Hovedmålet med denne studien var å samle informasjon om læreres oppfatninger og erfaringer med TikTok gjennom semi-strukturerte intervjuer. Ved å gjennomføre intervjuer hadde jeg som mål å fange opp lærernes oppfatninger og forstå deres tanker, observasjoner og bekymringer angående bruken av TikTok i språklæring. I tillegg til å utforske lærernes erfaringer, vurderer denne studien også relevante teorier knyttet til språklæring på digitale plattformer i teknologiens tidsalder. Ved å koble lærernes perspektiver med etablerte teorier, ønsket jeg å få en dypere forståelse av de potensielle effektene forbundet med å bruke TikTok som et språklæringsverktøy.
 
A synthesis of 6th grade teachers´ experience of TikTok as a learning tool for English is presented here, offering valuable insights into the topic. The primary objective of this study was to gather information about teachers´ perceptions and experiences with TikTok through semi-structured interviews. By conducting interviews, I aimed to capture the teachers´ perceptions and understand their thoughts, observations, and concerns regarding the use of TikTok in language learning. In addition to exploring the teachers´ experiences, this study also considers relevant theories related to language learning on digital platforms in the age of technology. By connecting the teachers´ perspectives with established theories, I wanted to gain a deeper understanding of the potential effects associated with using TikTok as a language learning tool.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit