Informasjonsplattform for ansatte
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3075941Utgivelsesdato
2023Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Evidi ønsket en ansattportal som presenterer informasjon for de ansatte samt funksjonalitet til å reservere en plass på kontoret da det har vært variabelt med oppmøte. Løsningen er en webapplikasjon hvor brukeren ser egne møter og alle personalbursdager for nåværende måned. I tillegg er det mulig å reservere seg en plass på kontoret og se andre sine reservasjoner i en grafisk fremstilling. Webapplikasjonen krever innlogging via en Microsoft-konto gjennom Evi- di som organisasjon. Løsningen inneholder også et API i backend skrevet i .NET. Programvaren blir automatisk publisert i Microsoft Azure ved hjelp av automatisk bygg og publisering. Gjennom prosjektet har vi hatt fokus på profesjonell utvik- lingsmetodikk ved bruk av en kombinasjon av både Scrum og Kanban. Evidi wanted an employee portal that presents information to the employees and provides functionality to reserve a desk in the office, as attendance has been variable. The solution is a web application where the user can view their meetings and all staff birthdays for the current month. Additionally, it is possible to reserve a desk and view others’ reservations in a graphical representation. The web application requires login via a Microsoft account through Evidi as the organization. The solution also includes a backend API written in .NET. The software is automatically deployed in Microsoft Azure using automated build and release. Throughout the project, we have focused on professional development methodologies, utilizing a combination of both Scrum and Kanban.