Show simple item record

dc.contributor.advisorHvidsten, Eirik
dc.contributor.authorStokken, Emilie Alice
dc.date.accessioned2023-07-01T17:19:55Z
dc.date.available2023-07-01T17:19:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifierno.ntnu:inspera:141423105:34431101
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3075176
dc.description.abstractOppgaven undersøker hvilke utfordringer nordmenn som studerer fransk møter når det gjelder inversjon av setningsstrukturen i spørsmål. Dette gjøres basert på en analyse av resultater fra en flervalgsprøve gjennomført av studenter som går årsstudium i fransk ved NTNU i Trondheim, Universitetet i Oslo og Universitetet i Bergen. I oppgaven fokuseres det på enkel, kompleks og final inversjon.
dc.description.abstractThis thesis focuses on the challenges one may encounter as a Norwegian studying French regarding the inversion of the sentence structure in questions. The study is based on results from a multiple-choice quiz carried out by students following a one-year program in French at NTNU in Trondheim, the University of Oslo, and the University of Bergen. The thesis will focus on simple, complex, and final inversion.
dc.language
dc.publisherNTNU
dc.titleL'inversion du sujet dans les constructions interrogatives en français
dc.typeBachelor thesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record