• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Improving the usability of an educational augmented reality platform

Hofsli, Jon
Master thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:107330318:35039473.pdf (77.05Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/3023108
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for design [1234]
Abstract
I dette prosjektet blir brukervennligheten i Ludensos plattform for læring gjennom utvidet virkelighet forbedret gjennom bruken av en menneskesentrert designprosess. Plattformen og forskningsfeltet blitt utforsket for å kunne identifisere potensiale for forbedring, noe som resulterte i et fokus på et forfatterverktøy for å lage utvidet virkelighet-opplevelser. Deretter er brukerinkluderende metoder benyttet over flere iterasjoner for å identifisere og forbedre brukervennlighetsproblemer i denne delen av plattformen. Dette inkluderte blandt annet forskning på hvordan man kan skape gode mentale modeller for pdfer beriket med utvidet virkelighet. Basert på funnene har forfatterverktøyet, og i dets forlengelse, plattformen blitt forbedret fra et brukervennelighetsperspektiv.
 
In this project, the usability of the Ludensos augmented reality platform has been improved through the use of a human centered design process. First, the platform and field has been researched in order to identify potential for improvement, resulting in a focus on an augmented reality authoring tool. Then, user inclusive design methods have been used over multiple iterations with the goal of identifying and resolving usability issues with this part of the platform. This included research related to facilitating good mental models related to pdf files enriched with augmented reality. Based on the results from these methods, the authoring tool, and in extention the platform, has been improved in regard to usability.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit