uniLeague – Measuring student engagement in IDG2100 at NTNU in Gjøvik
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3004841Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for design [1150]
Sammendrag
Denne oppgaven analyserer om en fullstack-nettapplikasjon som viser resultater fra Kahoot!-quizer engasjerer studenter i IDG2100-emnet ved NTNU i Gjøvik. For å besvare dette spørsmålet designet og utviklet vi en Single Page Application som vi kaller for «uniLeague». Vi målte engasjementet til 13 studenter i emnet IDG2100 med Student Course Engagement Questionnaire av Handelsman et al. Resultatene våre viste en liten økning i studentengasjement, i samsvar med annen forskning som har funnet at gamification har en gunstig effekt på studentengasjement. uniLeague er en lovende begynnelse for å øke studentengasjementet over et helt semester, akademisk kurs eller til og med et treårig studieprogram. This thesis analyzes if and how a full-stack web application displaying Kahoot!-quiz results engages students in the IDG2100 course at NTNU in Gjøvik. We designed and developed a single page application called “uniLeague” to answer these questions. We measured the engagement of 13 students in the course IDG2100 with the Student Course Engagement Questionnaire by Handelsman et al. Our results showed a slight increase in student engagement, consistent with other research that has found gamification to have a beneficial effect on student engagement. uniLeague is a promising beginning for increasing student engagement over a whole semester, academic course, or even a three-year program.