• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grammar teaching in ESL classrooms : an analysis of R94 and LK06 textbooks

Reinholdt, Maren Skreden
Master thesis
Thumbnail
View/Open
master thesis maren skreden reinholdt.pdf (853.5Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/299865
Date
2014
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for språk og litteratur [2715]
Abstract
Målet med oppgaven var å få et større inblikk i hvordan grammatikk vektlegges i lærebøker brukt i engelsk undervisning. Opggaven er en teoretisk analyse av lærebøker som er brukt i engelsk i første klasse på videregående skole.

Fokuset med oppgaven var å undersøke om grammatikk er mere fremtredende i bøker brukt under Kunnskapsløftet (K06), i forhold til bøker brukt under Reform 94 (R94). Basert på at grammar er mer eksplisitt nevnt i kompetansemålene i K06, ville jeg undersøke om dette gjenspeglet seg i lærebøkene. Jeg har analysert fire ulike lærebøker brukt i 1. klasse på videregående skole. To av bøkene ble brukt under R94, og to av lærebøkene er brukt under K06.

Oppgaven vil ta for seg hvordan synet på grammatikkundervisning har utviklet seg i senere historie og innenfor forsking på andrespråkslæring. Dette vil bli sett i sammenheng med hvordan grammatikk er reflektert i læreplanene. Resultatene fra analysen av lærebøkene vil bli sett i sammenheng med teori fra andrepråkslæring og innhold i læreplanene.

The aim of this thesis was to look at grammar teaching in the ESL (English as a Second Language) classroom. I have done a theoretical analysis of grammar tasks in different textbooks used for teaching English in upper secondary schools. I have looked at textbooks used within different curriculums, and the main focus will be to look at how the aims of the curriculums are reflected in the textbooks.

Based on trends in international research, grammar has gained a stronger position in current curriculum, The Knowledge Promotion (LK06), then it had in the previous curriculum, the Reform of 1994 (R94). This thesis will address grammar teaching as a phenomenon and look at the role grammar teaching has had within Second Language Teaching. The main focus of the analysis will be to investigate whether grammar has gained attention in the LK06 textbooks compared to the R94 textbooks. The results will be analysed in relation to the content of the curriculums and research in the field.
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit