• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • View Item
  •   Home
  • Øvrige samlinger
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sluttrapport - Yrkesfaglærerutdanning: Kvalitet i veiledning og vurdering

Smeplass, Eli; Leraand, Arve; Leonardsen, Julie; Hylander, Lene; Ramlo, Siri Husa; Hårberg, Jon Sverre; Engen, Dagrun Astrid Aarø; Strømmen, Sigrid Elise
Research report
Submitted version
Thumbnail
View/Open
Smeplass (641.9Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2988093
Date
2022
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for lærerutdanning [2430]
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring [2227]
  • Publikasjoner fra CRIStin - NTNU [26751]
Abstract
I denne rapporten presenterer vi funn og refleksjoner knyttet til et utviklingsprosjekt ved yrkesfaglærerutdanningen i Trondheim. Vi har gjennom et semester hatt jevnlige møter hvor vi har diskutert erfaringer med veiledning av en gruppe studenter gjennom deres skriveprosess og diskutert kvalitet i veiledning, vurdering og akademisk skriving i et tverrfaglig yrkesfaglig fellesskap. Gjennom denne prosessen har vi kartlagt vårt eget arbeid på en systematisk og utviklingsorientert måte, og viser hvordan vi bruker dette fellesskapet som en del av kvalitetssikringen av utdanningens innhold og organisering. Vi har vært opptatte av å belyse arbeidet vi gjør gjennom fagarbeiderens møte med skriveopplæringen ved lærerutdanningen vi jobber ved, og hvordan vi i fellesskap jobber frem gode veiledningsstrategier knyttet til skriveopplæring. Analysene viser at utdannerne forholder seg til en sammensatt studentgruppe, og anvender en rekke etiske, profesjonelle og praktiske refleksjoner. Studentgruppen har svart på spørreskjema om emnets kvaliteter. De rapporterer at de er fornøyde med å være en del av et fellesskap, og at de opplever veiledningen de får gjennom arbeidet med akademisk skriving som relevant. I slutten av rapporten presenterer vi forslag for hvordan vi kan jobbe videre med systematisk kvalitetsarbeid i egen praksis for å sikre kvalitet i yrkesfaglærerutdanningen.
Publisher
Institutt for lærerutdanning, NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit