Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHelleborg, Sindre
dc.contributor.authorÅmdal, Tellef Møllerup
dc.date.accessioned2015-08-05T07:19:26Z
dc.date.available2015-08-05T07:19:26Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/294600
dc.description.abstractThe project was to create an automated system that would take publicly available geographic data and use them to create to playable Minecraft worlds. These maps where to be accessible through a web server running our system. The focus of the project was the technical simplicity to the end user and the similarity between our maps and those generated by an ordinary minecraft version, both aesthetically and gameplay wise. Our solution ended up being 2 different java applications working in a pipeline. We created these two and a proof of concept website made with django. The first program handles downloading the relevant geographical data and processing it into a form that can be used to directly converted to a Minecraft map. The second one being a Minecraft mod, used for generating the actual Minecraft world. It uses Minecrafts own built in generator with our code running on top. We also did some user tests. We let people navigate through the generated Minecraft worlds. We gave them a map of a real world location and tasked them with finding the corresponding location in Minecraft. We also did the opposite where we had them try and mark a location on the map based on a location in Minecraft.nb_NO
dc.description.abstractProsjektet gikk ut på å lage et automatisk system som tar offentlig tilgjengelig data og bruker det til å lage en spillbar Minecraft verden. Disse kartene skal være tilgjengelige igjennom en web side som kjører systemet vårt. Hovedmålene med prosjektet var å lage et system som ikke krevde store tekniske ferdigheter av sluttbrukeren og at kartene laget av systemet ligner på de i en vanlig versjon av Minecraft, både når det gjelder estetikk og spillbarhet. Løsningen vår var to Java applikasjoner som arbeider serielt, vi lagde disse to og en test webserver lagd med Django. Det første programmet håndterer nedlasting av relevant geografisk data og bearbeider det til en form som kan bli direkte konvertert til et Minecraft kart. Den andre er en Minecraft mod brukt til å generere det faktiske Minecraft. kartet Den bruker Minecrafts innebygde generator med vår kode kjørende på toppen. I tillegg gjorde vi noen bruker tester. Vi lot folk navigere de genererte Minecraft verdene. Vi ga dem et kart over et område i den virkelige verden og ga dem oppgaven med å finne den tilsvarende posisjonen i Minecraft. Vi gjorde også det motsatte, der oppgaven vi ga dem var om å finne en posisjon på kartet markert i Minecraft.nb_NO
dc.language.isoengnb_NO
dc.subjectminecraftnb_NO
dc.subjectmapsnb_NO
dc.subjectgeographical datanb_NO
dc.titleRealMaps: Using real maps in Minecraftnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Mathematics and natural science: 400::Information and communication science: 420::System development and system design: 426nb_NO
dc.relation.project52nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel