• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Towards Teaching Neuroanatomy in Collaborative Augmented Reality

Ravna, Ole Viktor
Master thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:74730513:17167111.pdf (35.89Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2823492
Date
2021
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [5024]
Abstract
Denne masteroppgave har som mål å utrede om utvided-virkelighetsteknologi (AR) kan brukes som læringsværktøy innen nevroanatomi for medisinstudenter. Applikasjonen, Nevrolens er utviklet med funsksjonalitet som etterlikner en konvensjonel rotte hjerne disseksjon, så vell som verktøy for samhandling for studenter og undervisere for å simulere et undervisningsmiljø.

Avhandlingen vil unforske implementeringen av et slikt sytstem, samt hvordan det presterer i læringssammenheng.

På tross av begrensede resultater, kan det trekkes sluttning om at applikasjonen har læringsverdi for medisinstudenter og at et slikt AR system kan være enkle i bruk for brukere uten erfaring med AR fra før.
 
This study aims to explore whether Augmented Reality can be used as a tool for medical students learning neuroanatomy. A application, \textit{Nevrolens}, was created with features approximating a conventional rat brain dissection, as well as a collaboration tools for students and educators to cooperate to simulate a lecturing environment.

The thesis will explore the implementation of such a system, as well as how it performs in educational settings, and its possible use as a tool for remote learning.

While the results from this study are limited, they indicate the application to be of value in educating lower level medical students and that a AR system of this scope can be simple in use even for users with no prior experience with AR devices.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit