Teaching Geometric Transformations in WebGL
Abstract
Geometriske transformasjoner finnes i en rekke felt.Man lærer å forstå disse transformasjonene ved å lære de underliggende matematiske konseptene,og hvordan de brukes for å oppnå visse resultater.Tidligere arbeider relatert til å lære bort dette emnet digitalt har fokusert på hvordan disse transformasjoneneblir brukt i visuell databehandling.
Dette prosjektet har fokusert på å definere en læringsmodell basert på resultater fra pedagogiske teknologier.Hovedbidraget er en prototype basert på den deriverte læringsmodellen,ideer fra tidligere arbeid,og annen teori fra feltet multimediaundervisning.I tilleg har forslag til fremtidig forskning med prototypen blitt fremmet. Geometric transformations are prevalent across numerous subjects.Understanding geometric transformations is a matter of learning how the underlying mathematical conceptsare applied to obtain certain results.Previous work related to teaching these concepts have been focused on how geometric transformationsare applied to computer graphics.
This work focused on defining a teaching model derived from earlier results from the field of educational technologies.The main contribution of this work is a prototype based on the derived teaching model,ideas from earlier work,and additional theory from multimedia teaching.Additionally,propositions for future research using the prototype has been made.