• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teaching Geometric Transformations in WebGL

Lines, Daniel
Master thesis
Thumbnail
Åpne
no.ntnu:inspera:74730513:25708746.pdf (11.17Mb)
no.ntnu:inspera:74730513:25708746.zip (408.7Kb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2788476
Utgivelsesdato
2021
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for datateknologi og informatikk [5023]
Sammendrag
Geometriske transformasjoner finnes i en rekke felt.

Man lærer å forstå disse transformasjonene ved å lære de underliggende matematiske konseptene,

og hvordan de brukes for å oppnå visse resultater.

Tidligere arbeider relatert til å lære bort dette emnet digitalt har fokusert på hvordan disse transformasjonene

blir brukt i visuell databehandling.

Dette prosjektet har fokusert på å definere en læringsmodell basert på resultater fra pedagogiske teknologier.

Hovedbidraget er en prototype basert på den deriverte læringsmodellen,

ideer fra tidligere arbeid,

og annen teori fra feltet multimediaundervisning.

I tilleg har forslag til fremtidig forskning med prototypen blitt fremmet.
 
Geometric transformations are prevalent across numerous subjects.

Understanding geometric transformations is a matter of learning how the underlying mathematical concepts

are applied to obtain certain results.

Previous work related to teaching these concepts have been focused on how geometric transformations

are applied to computer graphics.

This work focused on defining a teaching model derived from earlier results from the field of educational technologies.

The main contribution of this work is a prototype based on the derived teaching model,

ideas from earlier work,

and additional theory from multimedia teaching.

Additionally,

propositions for future research using the prototype has been made.
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit