Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMadsen, Roar
dc.contributor.authorMisje, Jakob
dc.date.accessioned2021-09-28T17:48:16Z
dc.date.available2021-09-28T17:48:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifierno.ntnu:inspera:80922429:37713685
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2784958
dc.description.abstractDenne oppgåva undersøker framstillinga av den norske olje- og gassnæringa i fem lærebøker for ungdomstrinnet i samfunnsfag. Problemstillinga er: kva samfunnsbilde av olje- og gassnæringa i Noreg presenterer eit utval lærebøker frå 2006 og 2020, og i kva grad kan ein plassera disse i forhold til miljødiskursane til John Dryzek? Dette har eg forsøkt å svara på ved å bruka diskursanalyse. Gjennom ei induktiv og deduktiv tilnærming har eg først identifisert samfunnsbilde i lærebøkene, og drøfta dei mot miljødiskursane til John Dryzek. I analysen finn eg at alle bøkene presenterer både positive og negative sider ved olje- og gassutvinning. Likevel er det forskjell i kva samfunnsbilde av petroleumsverksemda som blir presentert. Kosmos 10 og Matriks 8 er bøkene med mest fokus på dei gunstige økonomiske fordelane, mens bøkene etter LK20 i størst grad framhevar dualiteten. I forhold til Dryzek sine idealdiskursar er bøkene er hovudsakleg orientert mot det moderate og saksorienterte, men både Arena 8 og Samfunnsfag 8 har visjonære trekk. Det vil si at problemløysingsdiskursen pregar totalt sett, mens berekraftdiskursen er meir framtredande i dei nyaste lærebøkene
dc.description.abstract
dc.languagenno
dc.publisherNTNU
dc.titleOljeeventyr eller klimakrise?
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel