dc.contributor.advisor | Andreassen, Øyvind Soltun | |
dc.contributor.author | Vognild, Benjamin Jeganathan | |
dc.date.accessioned | 2021-09-28T17:47:31Z | |
dc.date.available | 2021-09-28T17:47:31Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:68775079:37466582 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2784909 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | I denne oppgaven har jeg forsøkt å belyse fagfornyelsen i KRLE-faget ved å se på den gamle og nye læreplanen, ved å se på hypotesen om saldering i KRLE-faget og hypotesen om læreplan RLE01-03 vil stille større krav til lærer i faget.
For å finne ut om hypotesene stemmer eller ei, har jeg gjennomført en deduktiv analyse av læreplanene RLE01-02 og RLE01-03, samt analysert og sendt ut et brev til Trondheims skolene om KRLE-læreres fagkompetanse. Videre har oppgaven prøvd å belyse om disse hypotesene stemmer, ved å drøfte funn fra analysen og knytte dem opp mot relevant teori. | |
dc.description.abstract | | |
dc.language | | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Hvordan den nye læreplanen i KRLE-faget vil påvirke lærerne som underviser i faget | |
dc.type | Bachelor thesis | |