Hvordan den nye læreplanen i KRLE-faget vil påvirke lærerne som underviser i faget
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2784909Utgivelsesdato
2020Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for lærerutdanning [3816]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
I denne oppgaven har jeg forsøkt å belyse fagfornyelsen i KRLE-faget ved å se på den gamle og nye læreplanen, ved å se på hypotesen om saldering i KRLE-faget og hypotesen om læreplan RLE01-03 vil stille større krav til lærer i faget.
For å finne ut om hypotesene stemmer eller ei, har jeg gjennomført en deduktiv analyse av læreplanene RLE01-02 og RLE01-03, samt analysert og sendt ut et brev til Trondheims skolene om KRLE-læreres fagkompetanse. Videre har oppgaven prøvd å belyse om disse hypotesene stemmer, ved å drøfte funn fra analysen og knytte dem opp mot relevant teori.