• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosiologi og statsvitenskap
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for sosiologi og statsvitenskap
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Samspill i intern og ekstern miljøkommunikasjon

Mathisen, Stine
Master thesis
Thumbnail
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2784522
Utgivelsesdato
2020
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for sosiologi og statsvitenskap [2225]
Beskrivelse
Full text not available
Sammendrag
Tidligere forskning på kommunikasjon i bedrifter har hovedsakelig fokusert på intern og ekstern kommunikasjon hver for seg. Denne oppgaven undersøker om det finnes en forankring mellom intern og ekstern kommunikasjon i bedrifter, med fokus på miljøkommunikasjon. Som en del av oppgaven ble en rekke norske bedrifter intervjuet om deres oppfatning av, og forhold til, egen intern og ekstern miljøkommunikasjon. Funnene indikerer at selv om bedriftene er enige i at det eksisterer en forankring mellom intern og ekstern miljøkommunikasjon så er ikke alle like bevisste på valgene som blir tatt i forbindelse med denne kommunikasjonen. Masteroppgavens helhet har som hensikt å motivere til endring i bedrifters adferd slik at de er mer aktive rundt egen kommunikasjon, og å oppfordre til forståelse av nåværende kommunikasjon, og fremtidig mulig kommunikasjon.
 
Previous research on communication in companies has mainly focused on internal and external communication separately. This thesis investigates whether there is a connection between internal and external communication in companies, with a focus on environmental communication. As part of the assignment, a number of Norwegian companies were interviewed about their perception of, and relationship with, their own internal and external environmental communication. The findings indicate that although the companies agree that there is an anchorage between internal and external environmental communication, not everyone is equally aware of the choices made in connection with this communication. The purpose of the Master's thesis is to motivate change in corporate behavior so that they are more active around their own communication, and to encourage understanding of current communication and future possible communication.
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit