dc.contributor.advisor | Løfaldli, Eli | |
dc.contributor.author | Linløkken, Erlend | |
dc.date.accessioned | 2021-09-24T18:37:03Z | |
dc.date.available | 2021-09-24T18:37:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:77723451:37984537 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2782022 | |
dc.description | Full text not available | |
dc.description.abstract | Denne teksten ser på oversettelsen av post-apokalypse fra litteratur til film gjennom bruk av Cormac McCarthys The Road og John Hillcoats The Road. Post-apokalypsen henviser til en verden som har gjennomgått en eller flere store hendelser som forandrer den drastisk. Begrepet kan forstås både in en Judeo-Kristen kontekst samt en ateistisk en. I denne teksten diskuterer jeg hvordan boken og filmen tar ulike tilnærmelser til forståelsen av post-apokalypse. | |
dc.description.abstract | This paper looks at the translation of the post-apocalypse from literature to film by using Cormac McCarthy's The Road and John Hillcoat's The Road. The Post-Apocalypse refers to a world which has gone through one or several events changing it drastically. The term can be understood in both the Judeo-Christian context as well as an atheistic one. In this paper I discuss how the book and the film take different approaches to the understanding of the post-apocalypse. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Translating the Post-Apocalypse from literature to film: From Cormac McCarthy’s The Road to John Hillcoat’s The Road | |
dc.type | Bachelor thesis | |