• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Design Recommendations for Playful Social Experiences at University Campus

Tyrihjell, Silje Marie
Master thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:57394288:24491252.pdf (21.61Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2777574
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [7453]
Abstract
Nyere rapporter har vist at mange studenter sliter med følelser av ensomhet. Denne studien undersøker bruken av mobile interaktive spill for å ta tak i problematikken, ved å oppmuntre til sosial inkludering blant studentene gjennom lekne interaksjoner. Ved å bruke kvalitative brukersentrerte forskningsmetoder bygde og evaluerte vi en prototype som muliggjorde samlokalisert sosial lek. Vi benyttet semistrukturerte intervjuer, co-design workshops og felteksperimenter for å få verdifull innsikt fra brukernes perspektiv. Som et resultat identifiserte vi ni anbefalinger for å designe mobilspill for sosial inkludering og utviklet et spillkonsept som gjenspeilet disse anbefalingene.
 
Recent reports have shown that numerous students struggle with feelings of isolation. This thesis explores the use of mobile interactive games to help remedy the issue by encouraging social inclusion among students through playful interactions. By utilizing qualitative user-centered research methods, we built and evaluated a prototype that enabled co-located social play. We performed semi-structured interviews, co-design workshops, and field experiments to gain valuable insights from the users' perspective. As a result, we identified nine recommendations for designing mobile games for social inclusion and developed a game that reflected these recommendations.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit