Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBrandtsegg, Øyvind
dc.contributor.authorWesterhus, Stian Voldseth
dc.date.accessioned2021-02-24T12:59:38Z
dc.date.available2021-02-24T12:59:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-82-326-6692-8
dc.identifier.issn2703-8084
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2730130
dc.description.abstractSammendrag I Shape of Concerts to Come (SCC) har Stian Westerhus sett på forholdet mellom utøver og instrument, og hva bevisstheten rundt hvor musikk oppstår har å si for det å aktivt skape musikk og forstå kreative prosesser. Forskningsarbeidet tar utgangspunkt i Westerhus' egen praksis som improviserende musiker, komponist og utøver på kryss av musikalske sjangre. I SCC tar Westerhus til orde for teorien om musikalske bestanddeler og argumenterer for at musikk eksisterer på et personlig nivå. Gjennom forskningsprosjektets musikalske prosjekter eksemplifiserer Westerhus hans egen og andre utøveres forvaltning av disse.en_US
dc.description.abstractSummary In Shape of Concerts to Come (SCC) Stian Westerhus has looked at the relationship between the artist and the instrument and what the consciousness around where music occurs affects the ability to actively create music and understand creative processes. The research is based on Westerhus' own practice as an improvising musician, composer and performer across musical genres. In SCC Westerhus advocates the theory of musical components, and argues that music exists on a personal level. This is exemplified in SCC's musical projects with Westerhus' and fellow collaborators' management of these.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.relation.ispartofseriesDoctoral theses at NTNU;2021:80
dc.titleThe Shape of Concerts to Comeen_US
dc.typeDoctoral thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel