dc.contributor.advisor | Klomsten, Anne Torhild | nb_NO |
dc.contributor.author | Sørli, Kine | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2014-12-19T14:45:03Z | |
dc.date.available | 2014-12-19T14:45:03Z | |
dc.date.created | 2012-01-06 | nb_NO |
dc.date.issued | 2011 | nb_NO |
dc.identifier | 473602 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/271670 | |
dc.description.abstract | Fokuset for denne oppgaven er en ressursgruppe for studenter med ADHD og lignende utfordringer ved et universitet i Norge. Denne oppgaven vil gi et innblikk i hvordan tre medlemmer av denne gruppen opplever at gruppen hjelper dem med å finne motivasjon i studiehverdagen. Sentralt i denne oppgaven blir da teorier om selvhjelpsgrupper og motivasjon. Datamaterialet ble innhentet med bruk av intervju og dette utgjør empirien. Teori og empiri vil bli belyst med en kvalitativ forskningsmetode for å finne svar på problemstillingen. Ut fra intervjuene kom disse kategoriene fram; å være partnere i skoleprosjektet, ressursgruppen som motivasjonsfaktor og fokus på det en får til. Sammen vil disse være med å gi en forståelse om hvordan de tre informantene opplever å være med i gruppen. | nb_NO |
dc.language | nor | nb_NO |
dc.publisher | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskap | nb_NO |
dc.subject | Social and Behavioural Science, Law | en_GB |
dc.subject | ressursgruppe | no_NO |
dc.title | "Ressursgruppa er det eneste stedet hvor jeg har fått noe som helst hjelp" : En kvalitativ studie om studenters opplevelse av å få hjelp og støtte til å finne motivasjon i studiehverdagen gjennom en ressursgruppe. | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 54 | nb_NO |
dc.contributor.department | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskap | nb_NO |