Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKlomsten, Anne Torhildnb_NO
dc.contributor.authorSørli, Kinenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:45:03Z
dc.date.available2014-12-19T14:45:03Z
dc.date.created2012-01-06nb_NO
dc.date.issued2011nb_NO
dc.identifier473602nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/271670
dc.description.abstractFokuset for denne oppgaven er en ressursgruppe for studenter med ADHD og lignende utfordringer ved et universitet i Norge. Denne oppgaven vil gi et innblikk i hvordan tre medlemmer av denne gruppen opplever at gruppen hjelper dem med å finne motivasjon i studiehverdagen. Sentralt i denne oppgaven blir da teorier om selvhjelpsgrupper og motivasjon. Datamaterialet ble innhentet med bruk av intervju og dette utgjør empirien. Teori og empiri vil bli belyst med en kvalitativ forskningsmetode for å finne svar på problemstillingen. Ut fra intervjuene kom disse kategoriene fram; å være partnere i skoleprosjektet, ressursgruppen som motivasjonsfaktor og fokus på det en får til. Sammen vil disse være med å gi en forståelse om hvordan de tre informantene opplever å være med i gruppen.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskapnb_NO
dc.subjectSocial and Behavioural Science, Lawen_GB
dc.subjectressursgruppeno_NO
dc.title"Ressursgruppa er det eneste stedet hvor jeg har fått noe som helst hjelp" : En kvalitativ studie om studenters opplevelse av å få hjelp og støtte til å finne motivasjon i studiehverdagen gjennom en ressursgruppe.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber54nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskapnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel