Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorSundsdal, Einarnb_NO
dc.contributor.advisorSongedal, Anne-Lise Sæterennb_NO
dc.contributor.authorLer, Hegenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:40:09Z
dc.date.available2014-12-19T14:40:09Z
dc.date.created2014-10-07nb_NO
dc.date.issued2014nb_NO
dc.identifier753061nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/270090
dc.description.abstractDenne oppgaven er en teoretisk drøfting av hvem det stille barnet er, og hvordan stille atferd kan påvirke barn sosialt og faglig. Ved å drøfte ulike begreper og definisjoner knyttet til stille atferd har jeg funnet at stille barn kan defineres på ulike måter. Funnene tyder likevel på at noen kjennetegn går igjen, og viser at det er en del fellestrekk mellom de ulike begrepene og definisjonene. Hvem som omtaler den stille atferden, og hvilke forklaringsmodeller de legger til grunn, har også vist seg å være avgjørende for hvilke begreper og definisjoner som benyttes for å omtale stille atferd. Mot slutten av oppgaven rettes oppmerksomheten mot mulige sosiale og faglige konsekvenser, knyttet til stille atferd, og jeg viser at atferden kan få ulike konsekvenser. Noen konsekvenser er knyttet til psykiske forhold, mens andre konsekvenser kan vise seg i samhandling med andre, eller som vansker knyttet til å prestere opp mot forventninger. nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.subjectsjenanseno_NO
dc.subjectstille barnno_NO
dc.subjectselvverdno_NO
dc.titleHvem er de stille barna?: En teoretisk drøfting om barn som viser stille atferdnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber66nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel