dc.contributor.advisor | Imsen, Gunn | nb_NO |
dc.contributor.author | Ersnes, Linn | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2014-12-19T14:39:14Z | |
dc.date.available | 2014-12-19T14:39:14Z | |
dc.date.created | 2012-12-12 | nb_NO |
dc.date.issued | 2012 | nb_NO |
dc.identifier | 576271 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/269723 | |
dc.description.abstract | Temaet for denne oppgaven er kvalitet i barnehagen. Studien skal synliggjøre hvilke oppfatninger og forståelser de pedagogiske lederne har om kvalitet i barnehagen og hva som skjer i den sosiale praksisen. Valget falt dermed på å benytte kvalitativ metode som forskningstilnærming, og intervju som hovedstrategi for datainnsamlingen.
Som teoretisk perspektiv bruker jeg politiske føringer og litteratur som er relevant i forhold til barnehagesektoren, samt forskning. Resultatene fra studien deles inn i fire hovedkategorier; omsorg, lek, læring og kvalitet. Disse kategoriene inneholder ulike underkategorier med påfølgende sitater fra forskningsdeltakerne som jeg drøfter og analyserer i lys av teori og forskning. Siste kapittel er en sammenfatning av funn og resultater i lys av problemstillingen. | nb_NO |
dc.language | nor | nb_NO |
dc.publisher | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk institutt | nb_NO |
dc.subject | Social and Behavioural Science, Law | en_GB |
dc.title | Kvalitet i barnehagen: En kvalitativ studie av pedagogisk leders forståelse av kvalitet i barnehagen | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 66 | nb_NO |
dc.contributor.department | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk institutt | nb_NO |