Show simple item record

dc.contributor.advisorImsen, Gunnnb_NO
dc.contributor.authorErsnes, Linnnb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:39:14Z
dc.date.available2014-12-19T14:39:14Z
dc.date.created2012-12-12nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier576271nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/269723
dc.description.abstractTemaet for denne oppgaven er kvalitet i barnehagen. Studien skal synliggjøre hvilke oppfatninger og forståelser de pedagogiske lederne har om kvalitet i barnehagen og hva som skjer i den sosiale praksisen. Valget falt dermed på å benytte kvalitativ metode som forskningstilnærming, og intervju som hovedstrategi for datainnsamlingen. Som teoretisk perspektiv bruker jeg politiske føringer og litteratur som er relevant i forhold til barnehagesektoren, samt forskning. Resultatene fra studien deles inn i fire hovedkategorier; omsorg, lek, læring og kvalitet. Disse kategoriene inneholder ulike underkategorier med påfølgende sitater fra forskningsdeltakerne som jeg drøfter og analyserer i lys av teori og forskning. Siste kapittel er en sammenfatning av funn og resultater i lys av problemstillingen.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.subjectSocial and Behavioural Science, Lawen_GB
dc.titleKvalitet i barnehagen: En kvalitativ studie av pedagogisk leders forståelse av kvalitet i barnehagennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber66nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record