Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKlomsten, Anne Torhildnb_NO
dc.contributor.authorLøkhaug, Unninb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:39:09Z
dc.date.available2014-12-19T14:39:09Z
dc.date.created2012-11-13nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier567502nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/269681
dc.description.abstractFokus i denne masteroppgaven har vært å undersøke en lærers opplevelse av det å være i relasjon med elever som har mobbet sine medelever. I denne studien vil tre informanter belyse hvordan det er å være lærer i denne gitte relasjonen. Deres opplevelse er satt i forsetet av hva denne relasjonen innebærer. Teoretisk utgangspunkt har vært å se på hva mobbing og de er som defineres som mobbere er og hva lærerrollen innebærer. Videre har teorier om relasjoner og kommunikasjon blitt belyst, for å synliggjøre og forklare kompleksiteten i det å være lærer i en yrkesprofesjon. For på best mulig måte å kunne svare på problemstillingen ble en kvalitativ forskningsmetode tatt i bruk. Ved å kategorisere datamaterialet etter intervjuguidens inndeling og videre i tema, tok analysen form. Det ble tatt utgangspunkt i hva deltakerne ga uttrykk for i skapelsen av kategoriene, som igjen hadde til hensikt å fremstille opplevelsene og erfaringene deltakerne hadde tilegnet seg i sin rolle som lærer. Hovedfunnene ligger i det deltakerne forteller om sine følelser og erfaringer knyttet til det å være i relasjonen med elever som har mobbet.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.subjectSocial and Behavioural Science, Lawen_GB
dc.title"Elefanten i rommet": En kvalitativ studie om opplevelsen av å være lærer i relasjon med elever som har mobbet sine medelevernb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel