dc.contributor.advisor | Moen, Torill | nb_NO |
dc.contributor.author | Ask, Stine | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2014-12-19T14:39:04Z | |
dc.date.available | 2014-12-19T14:39:04Z | |
dc.date.created | 2012-10-16 | nb_NO |
dc.date.issued | 2012 | nb_NO |
dc.identifier | 560834 | nb_NO |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/269645 | |
dc.description.abstract | Jeg har i denne studien sett på hvordan to Statpedansatte har veiledet og støttet PP-tjenesten, i deres arbeid med å bedre samhandlingen mellom PP-tjenesten og skolen. For å besvare min problemstilling har jeg benyttet kvalitativ metode, med intervju som datainnsamlingsmetode. Jeg har brukt teorier og om roller og empowerment i tolkningen av mine funn.
Studien viser at de to Statpedansatte er opptatt av sin egen rolle, hva de gjør i veiledningen av PP-tjenesten, og at de er opptatt av å støtte PP-tjenesten i deres arbeid for å få til en bedre samhandling med skolen. Det kommer frem av datamaterialet at de er opptatt av å komme med faglige bidrag og å være veiledere for PP-tjenesten, i deres samarbeid med skolene. De er videre opptatt av å styrke PP-tjenesten sin rolle. På bakgrunn av dette ønsket de å holde en lav profil ved ikke å stå så mye ut i kommunene, og de veiledet PP-tjenesten på hvordan de kunne gi veiledning til skolene. Deres veiledning har tatt utgangspunkt i det PP-tjenesten har meldt som utfordringer. De har introdusert analysemodellen som et verktøy for å bedre samhandlingen.
Gjennom sin veiledning til PP-tjenesten, har de Statpedansatte vektlagt forventningsavklaring, bruk av analysemodellen, og at PP-tjenesten skal få økt kompetanse. Det kom frem at disse komponentene blir av de Statpedansatte ansett som svært viktige for å bedre samhandlingen mellom PP-tjenesten og skolen. Studien viser at de Statpedansatte er veldig positive til den jobben PP-tjenesten gjør og at de ser på sin deltakelse i "Samhandlingsprosjektet" som lærerikt, like mye for seg selv som for PP-tjenesten. | nb_NO |
dc.language | nor | nb_NO |
dc.publisher | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk institutt | nb_NO |
dc.subject | Social and Behavioural Science, Law | en_GB |
dc.title | "Du trenger ikke være dårlig for å ha ett ønske om å bli bedre": En kvalitativ intervjustudie av to Statpedansattes opplevelser og erfaringer med å ha en rolle i ett samhandlingsprosjekt for å bedre samhandlingen mellom PP-tjenesten og skolene | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.contributor.department | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk institutt | nb_NO |