Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMoen, Torillnb_NO
dc.contributor.authorAsk, Stinenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:39:04Z
dc.date.available2014-12-19T14:39:04Z
dc.date.created2012-10-16nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier560834nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/269645
dc.description.abstractJeg har i denne studien sett på hvordan to Statpedansatte har veiledet og støttet PP-tjenesten, i deres arbeid med å bedre samhandlingen mellom PP-tjenesten og skolen. For å besvare min problemstilling har jeg benyttet kvalitativ metode, med intervju som datainnsamlingsmetode. Jeg har brukt teorier og om roller og empowerment i tolkningen av mine funn. Studien viser at de to Statpedansatte er opptatt av sin egen rolle, hva de gjør i veiledningen av PP-tjenesten, og at de er opptatt av å støtte PP-tjenesten i deres arbeid for å få til en bedre samhandling med skolen. Det kommer frem av datamaterialet at de er opptatt av å komme med faglige bidrag og å være veiledere for PP-tjenesten, i deres samarbeid med skolene. De er videre opptatt av å styrke PP-tjenesten sin rolle. På bakgrunn av dette ønsket de å holde en lav profil ved ikke å stå så mye ut i kommunene, og de veiledet PP-tjenesten på hvordan de kunne gi veiledning til skolene. Deres veiledning har tatt utgangspunkt i det PP-tjenesten har meldt som utfordringer. De har introdusert analysemodellen som et verktøy for å bedre samhandlingen. Gjennom sin veiledning til PP-tjenesten, har de Statpedansatte vektlagt forventningsavklaring, bruk av analysemodellen, og at PP-tjenesten skal få økt kompetanse. Det kom frem at disse komponentene blir av de Statpedansatte ansett som svært viktige for å bedre samhandlingen mellom PP-tjenesten og skolen. Studien viser at de Statpedansatte er veldig positive til den jobben PP-tjenesten gjør og at de ser på sin deltakelse i "Samhandlingsprosjektet" som lærerikt, like mye for seg selv som for PP-tjenesten.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.subjectSocial and Behavioural Science, Lawen_GB
dc.title"Du trenger ikke være dårlig for å ha ett ønske om å bli bedre": En kvalitativ intervjustudie av to Statpedansattes opplevelser og erfaringer med å ha en rolle i ett samhandlingsprosjekt for å bedre samhandlingen mellom PP-tjenesten og skolenenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel