Show simple item record

dc.contributor.advisorMoen, Torillnb_NO
dc.contributor.authorWettre, Lars Haakensennb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:39:04Z
dc.date.available2014-12-19T14:39:04Z
dc.date.created2012-10-16nb_NO
dc.date.issued2012nb_NO
dc.identifier560824nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/269643
dc.description.abstractDenne studiens tema er utviklingsarbeid. Jeg har undersøkt hvordan tre PP-rådgivere har opplevd å være med i et utviklingsprosjekt som omtales som reflekterende team. Dette teamet består av tre lærere, en assistent og rektor ved én skole, samt tre PP-rådgivere og lederen for PPT-kontoret. Hensikten med det reflekterende temaet har vært å prøve ut en samhandlingsform med tanke på å bedre samhandlingen mellom skole og PPT. For å finne svar på hvordan de tre PP-rådgiverne har opplevd dette, har jeg benyttet kvalitativ metode. Studiens primære datainnsamlingsstrategi har vært intervju. Teorier om roller, medierende artefakter, og rammefaktorer har vært utgangspunkt for analysen av datamaterialet. Studien har avdekket at de tre PP-rådgiverne, på det tidspunktet jeg intervjuet dem, opplevde en usikkerhet i forhold til de rollene de skulle ha inn i temaet. De ga uttrykk for at de var usikre i forhold til hva lærerne og rektor forventet av dem. Gjennom observasjon og intervjuene kommer det frem at det reflekterende temaet anvender en analysemodell. Intervjuene med de tre forskningsdeltakerne avdekket videre at de opplevde analysemodellen som et nyttig verktøy. De pekte på at modellen hadde bidratt til å strukturere møtene i det reflekterende temaet og skapt rom for refleksjon mellom deltakerne. I tillegg opplevde forskningsdeltakeren at visse rammefaktorer har vært viktig i gjennomføringen. Disse faktorene gikk på viktigheten av å ha tilstrekkelig med tid, ledernes deltakelse og engasjement, samt veiledning i bruk av den omtalte modellen.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.subjectSocial and Behavioural Science, Lawen_GB
dc.titleReflekterende Team - En kvalitativ intervjustudie av PP-rådgivere sin opplevelser av et utviklingsprosjektnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record