Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMjaavatn, Per Egilnb_NO
dc.contributor.authorLiamo, Charlottenb_NO
dc.date.accessioned2014-12-19T14:38:38Z
dc.date.available2014-12-19T14:38:38Z
dc.date.created2011-10-24nb_NO
dc.date.issued2011nb_NO
dc.identifier450951nb_NO
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/269455
dc.description.abstract Denne masteroppgaven har sammenhenger mellom selvverd, ensomhet, tilhørighet og sosialt miljø som tema. Den ser også på forskjeller ved disse variablene mellom elever med spesielle behov og elever uten spesielle behov. Det er brukt allerede innsamlet data fra forskningsprosjektet “Læringsmiljøets betydning for bortvalg i videregående skole”, noe som gir et utvalg på ca 2000 elever. Det er en longitudinell studie som tar for seg elevenes to første år på videregående skole. Dette er et omfattende forskningsprosjekt som blant annet kartlegger elevenes opplevde selvverd, ensomhet, tilhørighet og deres oppfatning av det sosiale miljøet. Denne masteroppgaven viser signifikante sammenhenger mellom selvverd, ensomhet, tilhørighet og sosialt miljø, samt forskjeller mellom elever med spesielle behov og uten spesielle behov når det kommer til de variablene som er nevnt ovenfor.nb_NO
dc.languagenornb_NO
dc.publisherNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO
dc.subjectSocial and Behavioural Science, Lawen_GB
dc.titleSelvverd, ensomhet, tilhørighet og sosialt miljø: En kvantitativ studie av sammenhengen mellom selvverd, ensomhet, tilhørighet og sosialt miljø blant elever i videregående skole og forskjeller på elever med spesielle behov og uten spesielle behov.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.source.pagenumber55nb_NO
dc.contributor.departmentNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk instituttnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel