Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBerg, Kari
dc.contributor.authorBerntsen, Marit Kristine
dc.date.accessioned2020-11-10T13:28:40Z
dc.date.available2020-11-10T13:28:40Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2687158
dc.description.abstractArbeidet er en etnografisk studie av samarbeidspraksis og skolekultur ved en ungdomsskole i Norge. Formålet med arbeidet er å undersøke samarbeidspraksisen og skolekulturen, med hovedvekt på å beskrive og forstå samspillet mellom disse. Datamaterialet som er innsamlet består av intervjuer, observasjonsdata og relevante dokumenter, som er analysert ved koding og kategorisering inspirert av «grounded theory». Sentrale funn ved skolekulturen er en orientering og beskyttelse av individets handlingsrom, som kan henge sammen med en privat (i motsetning til profesjonell) forståelse av autonomi. Skolens samarbeidspraksis er tilsynelatende av begrenset kvalitet, og ser ut til å være knyttet til individualisme og en oppfattelse av begrenset tid. Trekkene ved samarbeidet og skolekulturen gir et overordnet inntrykk av at praksisen og endringsarbeidene som kollegiet deltar i opprettholder individualismen og vektlegger drift fremfor utviklingsarbeid.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.titleSkolekultur og samarbeid - En etnografisk studie av samarbeidspraksis i ungdomsskolenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel