Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorUtvær, Britt Karin Støen
dc.contributor.authorBjørnbeth, Ailin Indergård
dc.date.accessioned2020-10-30T11:51:15Z
dc.date.available2020-10-30T11:51:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2685867
dc.description.abstractHensikten med dette masterprosjektet er å øke bevisstheten omkring profesjonelle læringsfellesskap som en metode for å heve yrkesfaglærernes kompetanse, både individuelt og kollektivt. Jeg har tatt utgangspunkt i følgende problemstilling; Hvordan opplever lærere på yrkesfag at lærersamarbeid bidrar til å heve deres profesjonelle kompetanse? Dette masterprosjektet viser at yrkesfaglærere samarbeider mer enn lærere som underviser i fellesfag eller på studiespesialiserende utdanningsprogram. Samtidig foregår mye av samarbeidet på bakgrunn av akutte behov, og er lite fremtidsrettet med tanke på å heve den profesjonelle kompetansen. Yrkesfaglærere er positivt innstilt til profesjonelle læringsfellesskap, men ytre rammer som lite tid og dårlig strukturering, begrenser både omfang og resultat av samarbeidsprosesser. I dette prosjektet fremkommer også at profesjonelle læringsfellesskap alene, ikke er tilstrekkelig for å heve yrkesfaglæreres profesjonelle kompetanse. Systematisk lærersamarbeid er imidlertid en viktig faktor for å videreutvikle yrkesfaglæreres profesjonelle praksis.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.titleProfesjonelle læringsfellesskap på yrkesfag - En kvalitativ studie om yrkesfaglærerens erfaringer og opplevelser av samarbeiden_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200::Pedagogiske fag: 280en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel