• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Historical Context for Young Adult Readers: Exploring the Hidden Meaning of the Novel and Film Adaption ‘The Boy in the Striped Pyjamas’

Tysnes, Ingrid Dahl
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
no.ntnu:inspera:54407648:14143285.pdf (278.3Kb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2670345
Utgivelsesdato
2020
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for språk og litteratur [1361]
Sammendrag
Denne bacheloroppgaven tar for seg den historiske konteksten i boken 'The Boy in the Striped Pyjamas' og filmen med samme tittel, og viser hvordan de ulike betydningslagene i fortellingen av boken er med på å bringe frem det historiske i boka/filmen. Boken er skrevet som ungdomslitteratur, noe som er med på å gi enda mer dybde i analysen.
 
This bachelor thesis investigates the historical context in the book 'The Boy in the Striped Pyjamas', and the film adaption with the same title, and shows how the different layers of meaning in the narration contributes to revealing the historical elements of the book/film. The book is a young adult fiction, adding a deeper level in the analysis.
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit