• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet (HF)
  • Institutt for språk og litteratur
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Historical Context for Young Adult Readers: Exploring the Hidden Meaning of the Novel and Film Adaption ‘The Boy in the Striped Pyjamas’

Tysnes, Ingrid Dahl
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:54407648:14143285.pdf (278.3Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2670345
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for språk og litteratur [1343]
Abstract
Denne bacheloroppgaven tar for seg den historiske konteksten i boken 'The Boy in the Striped Pyjamas' og filmen med samme tittel, og viser hvordan de ulike betydningslagene i fortellingen av boken er med på å bringe frem det historiske i boka/filmen. Boken er skrevet som ungdomslitteratur, noe som er med på å gi enda mer dybde i analysen.
 
This bachelor thesis investigates the historical context in the book 'The Boy in the Striped Pyjamas', and the film adaption with the same title, and shows how the different layers of meaning in the narration contributes to revealing the historical elements of the book/film. The book is a young adult fiction, adding a deeper level in the analysis.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit