Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorEiksund, Øyvind Johan
dc.contributor.authorAasen, Henrik Julsrud
dc.date.accessioned2020-07-24T16:00:41Z
dc.date.available2020-07-24T16:00:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2670174
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven forsøker jeg å belyse hvordan to lærere på mellomtrinnet arbeider med vurdering i musikkfaget. Å vurdere i musikkfaget er en utfordring, spesielt fordi musikk er et praktisk fag der det er vanskelig å samle inn materiale å bruke som vurderingsgrunnlag. Det som kommer fram i undersøkelsen er et sterkt fokus på formativ vurdering, eller underveisvurdering, som bruker underveis i opplæringen. Elevvurdering er også sentralt i den ene lærerens vurderingspraksis, mens den andre læreren nevner lite om dette. Å lede store elevgrupper uten støtte fra andre lærere trekkes fram som problematisk av begge lærere.
dc.description.abstractThis text attempts to understand how two teachers working in the fifth to seventh grades utilizes assessment in teaching music. Assessment in music is a difficult task, especially due to the practical nature of the subject, and this complicates the collection of material to use as a basis for assessment. The result of this research shows a strong focus on formative assessment used during teaching. Student assessment is also a central part of one teacher’s practice for assessment, whereas the other teacher mentions little of this aspect. To lead large groups of pupils without other teachers to support them is something both teachers find problematic.
dc.publisherNTNU
dc.titleVurdering i musikkfaget. En kvalititiv studie av to læreres vurderingspraksis
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel