• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vurdering i musikkfaget. En kvalititiv studie av to læreres vurderingspraksis

Aasen, Henrik Julsrud
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
no.ntnu:inspera:54451029:31190482.pdf (6.564Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2670174
Utgivelsesdato
2020
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for lærerutdanning [1427]
Sammendrag
I denne bacheloroppgaven forsøker jeg å belyse hvordan to lærere på mellomtrinnet arbeider med vurdering i musikkfaget. Å vurdere i musikkfaget er en utfordring, spesielt fordi musikk er et praktisk fag der det er vanskelig å samle inn materiale å bruke som vurderingsgrunnlag. Det som kommer fram i undersøkelsen er et sterkt fokus på formativ vurdering, eller underveisvurdering, som bruker underveis i opplæringen. Elevvurdering er også sentralt i den ene lærerens vurderingspraksis, mens den andre læreren nevner lite om dette. Å lede store elevgrupper uten støtte fra andre lærere trekkes fram som problematisk av begge lærere.
 
This text attempts to understand how two teachers working in the fifth to seventh grades utilizes assessment in teaching music. Assessment in music is a difficult task, especially due to the practical nature of the subject, and this complicates the collection of material to use as a basis for assessment. The result of this research shows a strong focus on formative assessment used during teaching. Student assessment is also a central part of one teacher’s practice for assessment, whereas the other teacher mentions little of this aspect. To lead large groups of pupils without other teachers to support them is something both teachers find problematic.
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit