En empirisk undersøkelse av leseferdigheter for elever som undervises av samme lærer i fire år
Bachelor thesis
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2659727Utgivelsesdato
2020Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Dette er en kvantitativ undersøkelse hvor vi ser på om det er en fordel å ha samme lærer fra første- til fjerdeklasse i grunnskolen. Datasettet er fra PIRLS 2001 sin elevundersøkelse i leseferdigheter. Vi har valgt å ta utgangspunkt i landene Tyrkia (Turkey), Ungarn (Hungary), Tyskland (Germany), Norge (Norway) og Russland (Russia). Alle disse landene har en jevn andel av elever som enten har hatt samme lærer i fire år eller ikke har det. This is a quantitative study where we looked at whether it is an advantage to have the same teacher from first- to fourth-grade at the elementary school. The data set is from PIRLS 2001's student survey in reading skills.We have chosen to use the countries Turkey, Hungary, Germany, Norway and Russia. All of these countries have an equal proportion of students who have either had the same teacher for four years or have not.