Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorStrøm, Bjarne
dc.contributor.authorNødtvedt, Vetle Christian
dc.contributor.authorRøstbakken, Åsmund
dc.contributor.authorUrke, Tor Inge
dc.date.accessioned2020-06-27T16:01:02Z
dc.date.available2020-06-27T16:01:02Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2659727
dc.description.abstractDette er en kvantitativ undersøkelse hvor vi ser på om det er en fordel å ha samme lærer fra første- til fjerdeklasse i grunnskolen. Datasettet er fra PIRLS 2001 sin elevundersøkelse i leseferdigheter. Vi har valgt å ta utgangspunkt i landene Tyrkia (Turkey), Ungarn (Hungary), Tyskland (Germany), Norge (Norway) og Russland (Russia). Alle disse landene har en jevn andel av elever som enten har hatt samme lærer i fire år eller ikke har det.
dc.description.abstractThis is a quantitative study where we looked at whether it is an advantage to have the same teacher from first- to fourth-grade at the elementary school. The data set is from PIRLS 2001's student survey in reading skills. We have chosen to use the countries Turkey, Hungary, Germany, Norway and Russia. All of these countries have an equal proportion of students who have either had the same teacher for four years or have not.
dc.publisherNTNU
dc.titleEn empirisk undersøkelse av leseferdigheter for elever som undervises av samme lærer i fire år
dc.typeBachelor thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel