• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teacher Collaboration in Online Learning: Analyzing an Asynchronous Learning Network in an Online Programming Course for Teachers

Stai, Sondre
Master thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:53205595:13990515.pdf (12.93Mb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2658901
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [3776]
Abstract
Innføringen av programmering i skolen har medført til utfordringer knyttet til videreutdan- ning for utøvende lærere. Flere universiteter og høyskoler i Norge tilbyr nettbaserte kurs i programmering for lærere, inkludert NTNU.

I denne masteroppgaven har jeg forsket pa ̊ bruken av kommunikasjonsplattformen Slack i det nettbaserte faget IT6204 Anvendt Programmering for Lærere. Hensikten med forsknin- gen er a ̊ fa ̊ innsikt i hvordan praksisfellesskap kommer til syne i asynkrone læringsnettverk og identifisere noen retningslinjer for fagansvarlige for slike fag.

Forskningen er utformet som et case-studie med tre hovedkilder av data: alle meldingene fra den felles diskusjonskanalen brukt i faget, svar pa ̊ spørreundersøkelse for studentene og intervjuer med læringsassistenter i faget. I analysen identifiserte jeg tre hovedtemaer for hvordan Slack er brukt i faget i dag: samarbeid, refleksjon og organisering av faget. Dataen ble deretter brukt til a ̊ utforme et sett med retningslinjer.
 
The inclusion of computer programming in school curricula has resulted in challenges re- lated to continued education for in-service teachers who are working full-time. Several online courses are being conducted by Norwegian universities for teachers who are learn- ing programming, including NTNU in Trondheim.

In this thesis, I have researched the use of the communication platform Slack in the online course IT6204 Applied Programming for Teachers to get an understanding of how com- munities of practice emerge in asynchronous learning networks and to identify a set of guidelines for course designers/lecturers of such courses.

The research is designed as a case study with three main sources of data: all messages from the “general” messaging channel used in the course, survey data from course stu- dents and interviews with learning assistants. When analyzing the data, I identified three main themes of how Slack is used in the course today: collaboration, reflection and course organization. The data was then used to synthesize a set of guidelines.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit