• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for havromsoperasjoner og byggteknikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for havromsoperasjoner og byggteknikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How will IMO 2020 interrupt the current Short sea dry bulk market in Europe, in the 1500 – 8000 dwt range.

Blomberg, Jonas
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:52174131:52209429.pdf (960.8Kb)
URI
https://hdl.handle.net/11250/2656815
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for havromsoperasjoner og byggteknikk [432]
Abstract
Dagens europeiske marked for nærskipsfart er allerede i en unik posisjon, der implementeringen av ECA allerede har satt sitt preg i bransjen. Mange redere er allerede helt eller delvis kompatible, og trenger derfor bare en mindre investering for å bli kompatible. IMO 2020 kan derfor ikke ha stor direkte innvirkning på europeiske redere, men kan ha muligheten til å påvirke handelsmønsteret til europeiske produksjonsselskaper som er avhengige av sjø som deres viktigste transportmetode. Forbrukere av de sendte produktene kunne også se en høyere kostnad på grunn av økte bunkersutgifter. Områder utenfor ECA vil sannsynligvis se de største endringene, men med en aktiv innsats for å levere nok kompatible drivstoff, vil vi kanskje bare se store endringer på kort sikt.
 
Today’s European Short sea shipping market is already in a unique position, where the implementation of ECA has already set its mark in the industry. A lot of shipowners are already fully or partially compliant, and therefore only needs a smaller investment to become compliant. IMO 2020 may, therefore, not have a huge direct impact on European shipowners, but may have the possibility to affect the trading pattern of European manufacturing companies which relies on sea as their main method of shipping. Consumers of the shipped products could also see a higher cost, due to increased bunker expenses. Areas outside ECA are likely to see the biggest changes, but with active efforts to supply enough compliant fuel, we might only see big changes on a short-term basis.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit