• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for havromsoperasjoner og byggteknikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for ingeniørvitenskap (IV)
  • Institutt for havromsoperasjoner og byggteknikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How will IMO 2020 interrupt the current Short sea dry bulk market in Europe, in the 1500 – 8000 dwt range.

Blomberg, Jonas
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
no.ntnu:inspera:52174131:52209429.pdf (960.8Kb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2656815
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for havromsoperasjoner og byggteknikk [630]
Sammendrag
Dagens europeiske marked for nærskipsfart er allerede i en unik posisjon, der implementeringen av ECA allerede har satt sitt preg i bransjen. Mange redere er allerede helt eller delvis kompatible, og trenger derfor bare en mindre investering for å bli kompatible. IMO 2020 kan derfor ikke ha stor direkte innvirkning på europeiske redere, men kan ha muligheten til å påvirke handelsmønsteret til europeiske produksjonsselskaper som er avhengige av sjø som deres viktigste transportmetode. Forbrukere av de sendte produktene kunne også se en høyere kostnad på grunn av økte bunkersutgifter. Områder utenfor ECA vil sannsynligvis se de største endringene, men med en aktiv innsats for å levere nok kompatible drivstoff, vil vi kanskje bare se store endringer på kort sikt.
 
Today’s European Short sea shipping market is already in a unique position, where the implementation of ECA has already set its mark in the industry. A lot of shipowners are already fully or partially compliant, and therefore only needs a smaller investment to become compliant. IMO 2020 may, therefore, not have a huge direct impact on European shipowners, but may have the possibility to affect the trading pattern of European manufacturing companies which relies on sea as their main method of shipping. Consumers of the shipped products could also see a higher cost, due to increased bunker expenses. Areas outside ECA are likely to see the biggest changes, but with active efforts to supply enough compliant fuel, we might only see big changes on a short-term basis.
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit