dc.contributor.advisor | Ole Morten Aamo | |
dc.contributor.author | Håkon Elfving | |
dc.date.accessioned | 2019-10-31T15:07:26Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier | no.ntnu:inspera:35771502:18581251 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2625702 | |
dc.description.abstract | De nylige utviklingene i autonome pakkeleveransedroner gir lovende resultater, men har potensiellt begrensninger når det gjelder maksimal avstand de kan dra. I denne oppgaven skal jeg ta for meg muligheten til å bruke offentlig kommunikasjon for hjelpe med denne begresningen. Denne forskningen er gjennomført i formen av et forenklet eksempel i simuleringsprogrammet Gazebo. Det er testet om en drone kan detektere og lande på en buss utstyrt med en landingsplatform, ved hjelp av datasyn. | |
dc.description.abstract | The recent developments in autonomous package delivery drones show promising results, but potentially face limitations when it comes to their maximum distance. In this thesis, the possibility of using public communication to aid in this investigated. This investigation is realized using a simplified example in the simulation environment Gazebo. It is tested whether a drone can be made to autonomously detect and land on a bus equipped with a landing platform on its roof, using computer vision. | |
dc.language | eng | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.title | Vehicle Detection and Landing as an Addition to Package Delivery Drones | |
dc.type | Master thesis | |