Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorMonica Divitini
dc.contributor.authorBugge, Claus
dc.contributor.authorLuick, Henning Einar
dc.date.accessioned2019-10-24T14:00:15Z
dc.date.available2019-10-24T14:00:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2624226
dc.description.abstractEtter tre år med IT-studier, møter studenter fortsatt mange ikke-teknologiske problemer når de jobber i team. Å identifisere og løse disse er en viktig del av å forberede studentene for ett arbeidsliv preget av sammarbeid. Basert på funnene fra en case-studie av ett capstone-prosjekt, vil denne avhandlingen presentere ett system for å identifisere og løse problemer, ved hjelp av profilering, refleksjon og bruk av "serious games". Studien presenterer en kvalitativ beskrivelse av problemene som møtes, etterfulgt av ett sammendrag av problemene som blir brukt i systemet SSETA. Prototypen av systemet virker lovende som ett verktøy for å støtte refleksjon og valg av relevante spill rettet mot påstøtte problemer.
dc.description.abstractAfter three years of studying software engineering, students still encounter multiple non-technological issues while working in teams. Identifying and resolving these issues is a vital part of preparing students for a teamwork oriented industry. Based on findings from a case study of a capstone project, this thesis presents a system for identifying and resolving issues through profiling, reflection and the use of serious games. The case study provides a qualitative description of the issues faced, before summarizing the issues used in the proposed system SSETA. The system prototype shows promise as a tool for supporting reflection, and selecting relevant games targeted towards the faced issues.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleStudent Software Engineering Team Aid - A system for identifying and solving team issues
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel