• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Student Software Engineering Team Aid - A system for identifying and solving team issues

Bugge, Claus; Luick, Henning Einar
Master thesis
Thumbnail
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2624226
Utgivelsesdato
2019
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for datateknologi og informatikk [4881]
Sammendrag
Etter tre år med IT-studier, møter studenter fortsatt mange ikke-teknologiske problemer når de jobber i team. Å identifisere og løse disse er en viktig del av å forberede studentene for ett arbeidsliv preget av sammarbeid. Basert på funnene fra en case-studie av ett capstone-prosjekt, vil denne avhandlingen presentere ett system for å identifisere og løse problemer, ved hjelp av profilering, refleksjon og bruk av "serious games". Studien presenterer en kvalitativ beskrivelse av problemene som møtes, etterfulgt av ett sammendrag av problemene som blir brukt i systemet SSETA. Prototypen av systemet virker lovende som ett verktøy for å støtte refleksjon og valg av relevante spill rettet mot påstøtte problemer.
 
After three years of studying software engineering, students still encounter multiple non-technological issues while working in teams. Identifying and resolving these issues is a vital part of preparing students for a teamwork oriented industry. Based on findings from a case study of a capstone project, this thesis presents a system for identifying and resolving issues through profiling, reflection and the use of serious games. The case study provides a qualitative description of the issues faced, before summarizing the issues used in the proposed system SSETA. The system prototype shows promise as a tool for supporting reflection, and selecting relevant games targeted towards the faced issues.
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit