• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for informasjonssikkerhet og kommunikasjonsteknologi
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for informasjonssikkerhet og kommunikasjonsteknologi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analyse av en musikktjeneste til mobiltelefoner

Skog, Rune Andreas
Master thesis
View/Open
350965_COVER01.pdf (Locked)
350965_ATTACHMENT01.zip (Locked)
350965_FULLTEXT01.pdf (Locked)
URI
http://hdl.handle.net/11250/262224
Date
2009
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for informasjonssikkerhet og kommunikasjonsteknologi [2809]
Abstract
I de siste årene har det kommet flere tjenester på internett som lar en bruker streame musikk, fra et stort musikkbibliotek, til datamaskinen. Jeg har i denne rapporten sett på muligheten for å overføre slike tjenester til mobiltelefoner og hvilke økonomiske kriterier som må oppfylles for å være reklamefinansiert. Jeg har sett på hvilke rettigheter til musikken som må oppklares, analysert ulike prismodeller fra en mikroøkonomisk synsvinkel, sett på utgifter og inntekter, hvem som kan tilby tjenesten og usikkerhetsmomenter bak en slik tjeneste. Til slutt har jeg implementert en løsning for en reklamefinansiert tjeneste til en Android mobiltelefon. For at inntektene skal dekke utgiftene i en reklamefinansiert gratistjeneste må man oppnå en annonsepris på mellom 390 og 1000 kr per tusen lytter, alt etter hvor mye reklame som sendes. I tillegg kan man ta betalt 1 kr per sang for å slippe reklame. For å oppnå denne annonseprisen har jeg implementert en annonseplattform hvor en annonsør kan målrette en annonse ut ifra brukeren sin geografiske lokasjon, kjønn, alder og inntekt. I et slikt system vil ikke hvert geografiske område og målgruppe ha lik verdi for en annonsør. Annonseplattformen implementerer derfor et bud system hvor annonsører byr på de forskjellige geografiske områdene og målgruppene og hvor den som byr mest får lov til å annonsere. Sammen skal disse applikasjonene vise hvordan en reklamefinansiert gratistjeneste kan se ut.
Publisher
Institutt for telematikk

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit