Ein redefinisjon av den moderne bilen: Eit skandinavisk køyretøykonsept
Master thesis

View/ Open
Date
2019Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for design [1219]
Abstract
Denne masteroppgåva er eit prosjekt i samarbeid medforskingsorganisasjonen Sintef Manufacturing. Bakgrunnen foroppgåva er at Sintef Manufacturing saman med bilindustrien påRaufoss ser på moglegheita for å produsere ein konseptbil med basis iden elektriske plattformen til bedrifta Benteler. Målet er å demonstrerekva som er mogleg å få til med leiande norsk teknologi og design.Masteroppgåva omfattar interiør- og eksteriørdesign av ein konseptbiltenkt for å brukast på Benteler sin framtidige plattform for elektriskebilar. Viktige fokusområde i prosjektet har vært å simplifisere ogforbetre opplevinga ein får av å køyre ein bil. Dette er tenkt oppnåddved å redusere og gøyme synleg teknologi, i kombinasjon med eitskandinavisk designuttrykk der enkelheit, naturlege material ogstilreinhet er viktige stikkord.
Utførelsen av sjølve prosjektet starta med ein innsiktsfase der detblei lagt eit teoretisk grunnlag for vidare arbeid. Etter analyse ogbearbeiding av informasjonen blei det danna eit framtidsbiletefor mobilitet. Å definere brukaren, nye moglegheiter for design,interaksjon, funksjon og brukarbehov har vert viktig forarbeid førkonseptutviklinga starta. Skissering og leiremodellering har vert to avhovudteknikkane brukt for å designe eksteriøret. Vidare har ein nytta3D-skanning som verktøy for å få ein digital modell av eksteriøret,og med basis i denne modellen har interiøret på bilen blitt designagjennom skissering og 3D-modellering. Resultat frå dette prosjektet erto fysiske modellar i 1:8 skala som representerar henholdsvis interiøretog eksteriøret på bilen. This master thesis is a project in collaboration with the researchorganization Sintef Manufacturing. The background for the projectis that Sintef Manufacturing, together with the automotive industryat Raufoss, looks at the possibility for producing a concept car basedon the electric platform for the car- part manufacturer Benteler.The goal is to demonstrate what is possible to archieve with leadingNorwegian technology and design. The Master's thesis includes interiorand exterior design of a concept car intended to be used on Benteler'sfuture platform for electric cars. An important focus area in theproject has been to simplify and improve the experience one gets fromdriving a car. This is thought to have been achieved by reducing andhiding visible technology, in combination with a Scandinavian designexpression in which individuality, natural material and style purity areimportant keywords.
The execution of the project itself starts with an insight phase wherea theoretical basis for further work was laid. After analyzing andprocessing of the information, it was formed a future picture ofmobility. Defining the user, new possibilities for design, interaction,function and user needs have been important preparatory work beforeconcept development initiated. Sketching and clay modeling has beentwo of the main techniques used to design the exterior. Furthermore, a3D-scanner has been utilized as a tool for getting a digital model of theexterior, and with basis on this model, the interior of the car has beendesigned through sketching and 3D- modeling. Results from this projectare two physical models in the 1: 8 scale that represent the interior andexterior of the car respectively.