Creating a Social Media App for Goal Accomplishment
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2617911Utgivelsesdato
2019Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Arbeidet omfatter "persuasive technology" og dette er brukt for å lage en sosial media applikasjon for må oppnåelse. Arbeidet prøver å utforske om personlighetstrekk fra BFI-44 modelen påvirker handlingene brukerne utfører i applikasjonen. Uanset, arbeidet manglet en stor aktiv brukergruppe. Resultatet dekker også resultat av reklamering av applikasjonen gjennom Google Ads og Facebook Ads. Totalt fikk applikasjonen 102 registrerte brukere, men bare 18 kan kalles aktive brukere. Prototypen er lagd med Flutter, Dart, og Firebase. Sosiale media appen, SetGoals, er publisert med åpen kildekode, og hvem som helst kan forsette arbeidet for ikke-kommersielle formål. The work covers persuasive technology and how this can be used to create a social media application for goal accomplishment. The work attempts to discover if personality traits assessed through the BFI-44 affects how the users behave in the application in the form of content they produce. However, the work lacked a large active user group. The results do also covers advertising results obtained from campaigns with Google Ads and Facebook Ads. In total the application received 102 registered account, but only 18 can be considered active users. The prototype is created with Flutter, Dart and Firebase. Social Media Application, SetGoals, is open sourced, and anybody is free to fork it and use it for non-commercial gains.