dc.contributor.advisor | Svanæs, Dag | |
dc.contributor.author | Pham, Tuyet Trang Thi | |
dc.date.accessioned | 2019-09-11T10:56:00Z | |
dc.date.created | 2016-01-15 | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier | ntnudaim:13887 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2615820 | |
dc.description.abstract | Gamification er et relativt nytt konsept. Sosiale medier bruker i større eller mindre grad gamification for å løse utfordringer som blant annet brukerens holdninger og engasjement. Begrepet gamification er mer enn bare spilling: det handler om å innføre spilldesignteknikker til ikke-spill situasjoner. Det eksisterer ulike rammeverk for å forstå gamification. Denne oppgaven bygger bro mellom de ulike rammeverkene av gamification som eksisterer, og undersøker hvordan de forholder seg til sosiale medier. Formålet er å kaste lys over brukernes holdninger til bruk av gamification i sosiale medier. I oppgaven vil forskningen være basert på mange forskjellige forskningsmetoder som genererer resultater til diskusjon. | nb_NO |
dc.language | nob | |
dc.publisher | NTNU | |
dc.subject | Informatikk, Programvaresystemer | en |
dc.title | Sosialt Engasjement ved bruk av Gamification Implementert i Sosiale Medier - - Et eksplorativt studie av muligheter og utfordringer | nb_NO |
dc.title.alternative | Social Engagement By Use of Gamification Implemented In Social Media - - An exploratory study of the opportunities and challenges | en |
dc.type | Master thesis | en |
dc.source.pagenumber | 113 | |
dc.contributor.department | Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk,Institutt for datateknologi og informatikk | nb_NO |
dc.date.embargoenddate | 10000-01-01 | |