Sosialt Engasjement ved bruk av Gamification Implementert i Sosiale Medier - - Et eksplorativt studie av muligheter og utfordringer
Master thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2615820Utgivelsesdato
2016Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Gamification er et relativt nytt konsept. Sosiale medier bruker i større eller mindre grad gamification for å løse utfordringer som blant annet brukerens holdninger og engasjement. Begrepet gamification er mer enn bare spilling: det handler om å innføre spilldesignteknikker til ikke-spill situasjoner. Det eksisterer ulike rammeverk for å forstå gamification. Denne oppgaven bygger bro mellom de ulike rammeverkene av gamification som eksisterer, og undersøker hvordan de forholder seg til sosiale medier. Formålet er å kaste lys over brukernes holdninger til bruk av gamification i sosiale medier. I oppgaven vil forskningen være basert på mange forskjellige forskningsmetoder som genererer resultater til diskusjon.