• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hvordan kan alternative Instagram personligheter påvirke selv- og kroppsbilde på en positiv måte hos unge jenter

Olsen, Andrea Wågø
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:2285660.pdf (928.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2613747
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring [2227]
Abstract
Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvordan alternative Instagram personligheter kan påvirke selv- og kroppsbilde på en positiv måte hos unge jenter. Oppgaven analyseres og drøftes fire innlegg av Instagram profilen - Ownitbabe - gjennom sosialsemiotisk tekstanalyse. Dette diskuteres i lys av den canadisk-amerikanske psykologen Albert Bandura sin teori om agent i eget liv og self-efficacy.
 
The purpose of this paper is to examine how alternative Instagram personalities affect self- and body image among your girls. The paper will analyze and discuss fire posts from the Instagram profile - Ownitbabe - through social semiotic text analysis. This will be discussed through the theory of canadian-american psychologist Albert Bandura, focusing on human agency and self efficacy.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit