Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorRøkenes, Fredrik Mørk
dc.contributor.authorChristoffersen, Even
dc.date.accessioned2019-08-23T14:09:15Z
dc.date.available2019-08-23T14:09:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2610434
dc.description.abstractFormålet med denne studien var å utforske et omvendt undervisningsopplegg og om dette undervisningsopplegget kunne utvikle språkbevissthet og være en kilde til språkengasjement. I denne studien deltok en ungdomsskoleklasse av 29 elever i et omvendt undervisningsopplegg om grammatikkundervisning i engelsk. Forskningsmetoden anvendt i dette prosjektet er designbasert forskning, og prosjektet gikk gjennom to sykluser på fire uker. Resultatene viser at elevene viser indikasjoner på at de har både utviklet språkbevissthet, men også anvendt språkbevissthet i læringen. Elevene vise også tegn på å ha vært engasjerte med språk. Denne undervisningsmetoden for grammatikkundervisning åpner for et elevsentrert klasserom, som kan være fordelaktig for språklæring generelt. Videre forskning på området bør fokusere på hvilke resultater denne tilnærmingen gir sammenlignet med andre tilnærminger for grammatikkundervisning, samt om undervisningsopplegget kan benyttes også for andre temaer innenfor engelskfaget.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to explore a flipped classroom approach to teaching grammar, and if this approach could help develop language awareness and foster engagement with language. In this study one Norwegian EFL lower secondary class of 29 pupils were subject to a flipped approach to grammar teaching. This research project utilises a design-based research approach, featuring two iterations, each spanning a four-week period. The results showed that the pupils exhibited signs of developing language awareness and using language awareness in their language learning. The pupils also showed signs of being engaged with language. This approach to grammar teaching enables a learner-focused approach, which can be beneficial to language acquisition in general. Additional research on the area should explore how this approach compares to other methods for teaching grammar, as well as whether this approach can be used for other topics within EFL teaching.
dc.languageeng
dc.publisherNTNU
dc.titleFlipping the Flip - A Flipped Classroom Approach to Language Awareness and Engagement With Language
dc.typeMaster thesis


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel