• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for lærerutdanning
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tidlige regnestrategier i multiplikasjon

Pedersen, Birger
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
no.ntnu:inspera:2339114.pdf (7.569Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2610387
Date
2019
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for lærerutdanning [1405]
Abstract
I denne studien har jeg undersøkt tidlige regnestrategier innenfor multiplikasjon hos er tredjeklasse. Jeg var den første læreren som hadde dette temaet med disse elevene. Måten elevene ble introdusert til multiplikasjon var gjennom en åpen oppgave. Det vil si en oppgave som gir muligheter for å kunne løses på flere måter. Ingen steder i oppgaveteksten som ble presentert til elevene ble ordet multiplikasjon brukt, dette var bevist siden målet er å la dem kunne utforske og oppdage konseptet multiplikasjon på egenhånd. Det handler om å skape forståelse. Som problemstilling har jeg valgt «Hvordan påvirker bruken av forskjellige tidlige regnestrategier i multiplikasjon elver på 3 trinns muligheter for å løse multiplikasjonsoppgaver av forskjellige nivå?» Det jeg har kommet fram til er at tiden man bruker på en oppgave og følgefeil gjennom notasjon eller mangelen av notasjon, er de største faktorene når det kommer til muligheter for å løse vanskeligere oppgaver i multiplikasjon.
 
In this study, I have investigated early calculation strategies within multiplication in a third grade class. I was the first teacher to have this theme with these students. The way students were introduced to multiplication was through an open task. That is, a task that provides opportunities to be solved in several ways. Nowhere in the task text that was presented to the students was the word multiplication used, this was a conscious decision since the goal is to let them explore and discover the concept of multiplication on their own. It's about creating understanding. As a problem, I have chosen "How do the use of different early calculation strategies in multiplication affect students in 3 grades possibilities to solve multiplication tasks of different levels?" What I have figured out is that, the time spent on a task and following errors through notation, or the lack of notation, are the biggest factors when it comes to opportunities to solve more difficult tasks in multiplication.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit